Sponsoren

Please update your Flash Player to view content.
Beslissing kantinediensten jaarvergadering

 Hoezo een verandering?

Vorig jaar is de planning van de kantinediensten overgenomen door Mélou Jansen en Judith Artz. Tijdens het plannen van de diensten bleek dat we niet genoeg leden hebben om al onze kantinediensten te vervullen, er is geprobeerd om het aantal kantinediensten te verminderen. Maar ook na het reduceren blijkt dat ons afnemende ledenaantal niet genoeg is om alle diensten op te vullen. Omdat er in het afgelopen jaar geen nieuwe leden zijn bijgekomen is de verwachting dat ook dit jaar niet alle diensten opgevuld kunnen worden.

Tijdens de jaarvergadering hebben wij daarom een viertal voorstellen gedaan om dit probleem op te lossen. De vergadering heeft voor de volgende optie gekozen; vanaf komend seizoen gaan onze 65 plussers, die niet in het bestuur of een commissie zitten, 1 kantinedienst per jaar draaien.

De keuze voor deze optie is gemaakt omdat we merken dat onze vereniging vergrijst. Er komen steeds meer 65 plussers bij terwijl onze jeugdleden de komende jaren de leeftijd van 18 nog niet passeren. Daarnaast is gebleken dat het aantal afkopers ieder jaar ongeveer gelijk blijft en dat rond het afschrijven van de contributie nog enkele leden hun lidmaatschap opzeggen.

Nadat Mélou en Judith de kantinedienst planning hebben overgenomen zijn er een aantal dingen veranderd. Zo wordt er sinds vorig jaar gebruik gemaakt van de dienstenplanner van de KNLTB. Leden kunnen zich via deze website inschrijven voor de kantinediensten en krijgen daardoor automatisch een mail voorafgaand aan hun kantinedienst.

Daarnaast zijn afgelopen jaar ook de 2 klussendagen en de Schone Maas Actie opgenomen in het dienstenrooster. Zo kunnen mensen niet alleen maar kiezen voor een kantinedienst, maar eventueel ook voor een 'klussendienst' of 'schoonmaakdienst'. Deze diensten staan gelijk aan 1 kantinedienst.

Om 65 plussers dit jaar tegemoet te komen zal de dienstenplanner voor hen eerder beschikbaar zijn. Zo kunnen zij de dienstenplanner leren kennen en rustig hun dienst inplannen. Binnenkort ontvangen de 65 plussers hun uitnodiging om de dienstenplanner te gaan gebruiken. Bij verdere vragen over de dienstenplanner kunnen ze Mélou of Judith mailen. Mélou: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. . Judith Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. .

 -----------------

Regels kantinediensten plannen

• Alle seniorleden zijn verplicht gedurende het seizoen minimaal 2 kantinediensten te draaien. 65-plussers hoeven maar 1 dienst te vervullen en krijgen voorrang om zich in te schrijven voor vrijwilligerstaken (commissie- en bestuursleden hoeven geen dienst te verzorgen, mits er voldoende leden zijn om alle diensten te vervullen).

• Let op: Er zijn diensten beschikbaar vanaf maart 2018 t/m januari 2019.

• Het is mogelijk om 1 dienst in te ruilen voor een vrijwilligerstaak (bijv. helpen bij groot onderhoudsdagen of met een jeugdactiviteit). Dit geldt ook voor 65-plussers. Deze diensten staan ook vermeld in het rooster. Je kunt je daar meteen voor opgeven.Let op: slechts 1 dienst kan geruild worden voor een vrijwilligerstaak.

• Wanneer je jezelf inschrijft of wordt ingepland door de werkgroep zorg je ervoor dat je aanwezig bent én niet hoeft te tennissen. Bij aanmelding van een toernooi vermeld je je dienst als verhindering bij de organisatie of je ruilt je dienst met iemand die geen wedstrijden heeft op die avond. Let op: dit kan nooit je mede kantinedienst zijn!

• Wanneer je een eerste/vroege dienst hebt, moet je de sleutel en portemonnee ophalen bij het betreffende sleuteladres. Heb je de laatste dienst, dan dien je deze weer daar af te geven na sluiting van kantine. Het sleuteladres kun je vinden in het boekje of in de herinneringsmail die je ontvangt.

• Bij aanvang van je dienst teken je jezelf af op het formulier achter de bar in de kantine. Indien men zonder goede reden niet aanwezig is op de ingeroosterde avond/dagdeel is een boete van € 25.00 vastgesteld per gemiste dienst.

• Diensten die zijn tot 01.00 uur 's nachts, kunnen afhankelijk van de wedstrijden en aanwezige leden eerder eindigen. Overleg hiervoor met de organisatie van het toernooi of met iemand van de kantinecommissie.

• Elke bardienst sluit i.i.g. af met afwassen, het legen van de prullenbakken en het schoonmaken van de wc's. Let op: ook wanneer je niet de laatste kantinedienst van de dag bent zorg je ervoor dat de volgende kantinedienst schoon kan beginnen. De overige taken van een barmedewerker staan beschreven in barreglement.

---------

Stappen om je eigen kantinedienst te plannen:

1. Log in met je KNLTB bondsnummer en je wachtwoord op http://www.mijn.knltb.club/.

2. Je ziet vervolgens een overzicht van de kantinediensten en vrijwilligerstaken.

3. Klik op de dienst waarvoor je jezelf wil inschrijven en klik daarna op "inplannen". LET OP: Je kunt je hierna niet meer uitschrijven voor deze dienst!

4. Wit = een dienst die reeds ingevuld is.

Groen = een dienst waar nog mensen voor gezocht worden.

Blauw = een dienst waarvoor je je hebt ingeschreven.

-------

Afkopen.

Het afkopen kantinediensten is nog mogelijk tot uiterlijk 1 maart, daarna is afkopen voor seizoen 2018 niet meer mogelijk! Kosten zijn € 35.00 voor het seizoen 2018 en voor 65-plussers €17,50 omdat zij enkel 1 dienst hoeven te vervullen. Indien u wilt afkopen dit graag melden bij Mélou Jansen, Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. .